Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Oj så länge sen

Av sabina jeppsson - 22 september 2011 11:41

Hej bloggen!


Herrejesus vad längesen de var jag bloggade! Man hinner inte med de nu när man har en liten snäcka som kräver all uppmärksamhet. Det har verkligen hänt så mycket sen sist jag bloggade, Wilma har fått tänder, hon har också börjat gå och prata lite, eller ja några ord slinker fram som; mamma, titta, oj, kaka osv. Vi förösker få henne att säga pappa, men det får komma en dag av sig själv   Vi bor kvar i vår fina 2:a, men letar efter en 3:a eftersom de börjar kännas lite trångt. Men guud så svårt det är att hitta ett nytt boende! Ska det verkligen behöva vara så??


Som ni vet så fick jag jobb på HH/FERRIES och jag har arbetat där hela sommaren, det har gått jätte bra och jag trivs. Dock har jag varit hemma från jobb nu i 2 veckor efetrsom jag blivit sjuk, något har hänt med min mage, jag får inte i mig nå mat eller dryck, gör jag de kommer de ut  bakvägen efter en liten stund bara, och det gäller att vara nära en toalett. Mitt liv har blivit begränsat, vilket jag inte är van vid och verkligen ogillar, jag mår riktigt dåligt över de. Har lämnat prover hos läkare men det har inte kommit nå svar än. Läkaren misstänker salmonella och har därför inte iheller fått arbeta pågrund av de, eftersom smittorisken är väldigt stor.


Wilmas farmor Christina har varit och hämtat Wilma imorse för att lämna på dagis pågrund av min mage, inte alls kul att behöva ha det så här när man har barn. Jag vill vara den som lämnar och hämtar inte behöva be om hjälp hela tiden    Nu hoppas jag bara på att svaren kommer snart från proverna, så jag kan få nå botmedel, vill ju börja arbeta igen och börja umgås med vänner! Känner mig väldigt ensam för tillfället!


Nu ska jag ta och vila en stund och hämta Wilma på dagis vid 13.30 tiden.


Ha det fint bloggisar!


Här kommer en fin bild från i somras


    




 
 
Ingen bild

Annsi

23 september 2011 20:14

Härligt att se ifrån dig igen Sabina! :)
Hoppas du blir bra i magen snart, låter himla jobbigt den skiten du åkt på.

Kram Annsi

sabina jeppsson

14 december 2011 12:22

ja och så länge vara de ;) har blivit bättre i magen skönt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sabina jeppsson - 10 augusti 2012 18:01

God kväll!   Idag var min sista lediga dag på ett par dagar nu... Den har spenderats med Wilma, vi har lämnat in pappas cykel på verkstad, nån dum jävel har luftat hans däck och snott ventilen.. onödigt! Eftersom vi gick iväg med den tyckte wilma...

Av sabina jeppsson - 9 augusti 2012 15:41

Ja det kan man säga, det var evigheter sedan jag skrev här, ska försöka bli bättre på det, för det är verkligen kul att gå tillbaka och läsa om allt som händer i ens liv.   Det har hänt mycket sen sist, jag har tillexempel börjat arbeta på scandl...

Av sabina jeppsson - 12 maj 2011 11:10


Tiden går och jag glömmer skriva i bloggen!   Som sagt så kommer jag börja arbeta inom kort, det enda jag väntar på nu är mitt danska personnummer (cpr:nummer) som de så fint heter på Danska.   När jag fått de ska jag skaffa mig en dansk bank. Nä...

Av sabina jeppsson - 27 april 2011 13:47

Jag fick jobbet som jag sökt på hh ferries!    Jag vet dock inte när jag ska börja än, men Dennis gör sin sista dag på jobb nu på fredag sen är han pappa ledig i 2 månader, kanske lite längre beroende på jobb och förkola för Wilma.   Kommer känna...

Av sabina jeppsson - 16 april 2011 17:24


Det är en sån ära att få vara mamma till Wilma. Hon är ärligt talat den underbaraste bebisen jag någonsin varit med om. Hon är glad alla dagar, och då överdriver jag inte för fem öre, det kan gå en hel dag utan att hon ens gnäller eller gråter för nå...

Presentation


Min underbara familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards