Alla inlägg under september 2010

Av sabina jeppsson - 30 september 2010 11:22

Jag har blivit av med vår digitalkamera laddare, vilket betyder att jag inte kan lägga upp bilder som jag hade tänkt   Det kommer dröja verkar det som... eftersom ingen av oss vet vart det kan vara!


Jag har ju börjat på lchf, jag vägde mig precis, jag har för tusan redan gått ner i vikt!!! Sjukt nice! Det enda negativa just nu är att jag går på starka tabletter för acne (tetralysal) vilket gör att jag fått svåra buksmärtor osv, och det kan göra att jag kanske måste sluta med lchf och äta allt som har med kolhydrater att göra för att stoppa magont och diaréer! IT SUCKS! Jag ger det 1 vecka till sen ska det avta enligt läkaren. Acne har jag fått nu efter graviditeten sjukt jävla jobbigt är det! Jag gråter rätt ofta kan jag säga. Tänk er själva att vara både fet och ha finnar. Kan det bli värre? Knappast! Tur att det är Wilmas förtjänst, måste tänka så annars hade jag nog mått sämre än vad jag redan gör.


Finns det någon här som har goda enkla lchf recept så maila mig gärna på sabina.jeppsson@live.se Gärna om ni har tips för vad man kan äta till frukost! Det är svårast tyccker jag!

Av sabina jeppsson - 28 september 2010 17:51

Idag blev det currykyckling till kvällsmat! Gjorde det efter lchf recpet, farligt gott vart det :) Det var inte sista gången vi gjorde det!


 

Av sabina jeppsson - 27 september 2010 09:08

I lördags var jag och Linn i Ullared, aldrig mer säger jag, inte en lönings helg! Det var något av det värsta jag utsatt mig för. Jag blev inlåst av en massa kundvagnar inne i varuhuset jag kom ingen vart! Det kom så mycket folk att jag inte lyckads flytta på kundvagnarna som jag var inlåst av. Så jag fick snällt stå och vänta till ägarna kom! Måttligt glad jag var på de när de kom! Man kom inte åt kläder osv för folk var så hagalna, och man våga inte lämna sin vagn för att gå och kolla på något för då var man rädd för att tappa bort vagnen.  


Men visst gjorde jag fynd iallafall! Det blev massa rengöring till hemmet, lite strumpor shampo & balsam. Utanför varuhuset ligger där massa andra butiker, där köpte jag 2 par skor.. 1 par stövlar svarta och 1 par uggs. Jag är helnöjd med mina köp. Kan lägga upp bilder sen, ser att Marie önskar de ;)


Idag kom pengarna, och har nu suttit och betalat räkningarna, fyfan för att det ska behöva vara så dyrt att leva :( 9000kr minus på kontot!  Tur jag har en bra mammapeng annars hade jag inte haft många kronor kvar på kontot!


Idag blir det storhandling, ska handla hem till lchf dieten vi ska örja med här hemma! Ska bli mycket spännande! Har en grymt massa recept nu, kan knappt bärja mig!! :)

Av sabina jeppsson - 23 september 2010 19:14

Hej!


Idag gick jag upp tidigt som söron, klockan var 07.45 Så tidigt har jag inte gått upp på evigheter, jag och Wilma sover oftast till 10 - 11 tiden. För att vi gick upp så tidigt idag var för att vi var på babymusik. Det var jätte mysigt så dit lär vi gå flera gånger.


Min bror körde halkan idag i Malmö, och när de var där så ringde mamma mig och fråga om det fick komma upp och hälsa på när de nu ändå var i Malmö, och det är ju självklart att det får det! :) Så vi käka mammas köttfärssås! Underbart god är den! Sen gick jag och mamma ner till pistachia och köpte nötter! Och nu har det åkt hem.


Usch Wilma fick precis ett utbrott :( hon skrek och skrek, trodde aldrig hon skulle sluta, och massa tårar sprutade från henne    Blev alldeles rädd! Skär i ens hjärta när man försöker trösta och det inte hjälper. Men vi gav henne flaskan och genast blev de bättre. Hon hade redan ätit för bara 1 timme sen så hon kan ju imte varit super hungrig kan man tycka... barn är så svåra att läsa... tycker det är skit jobbigt!  


På lördag åker jag och Linn till Ullared. Ska bli super mysigt!


Här nedan kommer lite bilder på vår älskade Wilma    


 

 

   

Av sabina jeppsson - 21 september 2010 14:10

 

Av sabina jeppsson - 19 september 2010 15:30

Igår åt vi 3 rätters!


Jag gjorde förrätten som bestod av rödlök,mango,avocado och scampi

 


 

Dennis gjorde huvudrätten som bestod av fläskfilé med en god röra och sallad

  Efterrätten blev det champagne och vattenmelon

 

Hoppas ni också haft en bra helg! Min avslutas med pizza och mys hemma hos Linn!



Av sabina jeppsson - 18 september 2010 17:14

Vilken lördag!


Jag gick upp vid 10 tiden, sen gick jag ner för att rösta, efter det träna jag med en instruktör, det gick skit bra, fan vad hon körde med mig! Känner att jag lätt skulle kunna han PT alltid när jag ska träna, för fan vad peppad man blir! Men tyvärr så har jag inte råd med det, kostar ca 500kr/h lite väl kan man tycka!


Efter träningen så åkte vi och handla på ICA maxi, vi handlade massa godsaker, för ikväll blir det 3 rätters meny och champagne för att fira vår lilla nya familjemedlem! Vi har också handlat hem så vi ska göra drinkar. Kommer bli en riktigt mysig kväll!


På lördag nästa vecka åker jag och Linn till Ullared! :) Ska bli riktigt kul, var flera år sen jag var där sist!


Ni får alla ha en mys lördag!


   

Av sabina jeppsson - 15 september 2010 08:58

Jag är sämst på att uppdatera!!! Men vad fan jag har inte tid   Tillbringar all min tid med Wilma min älskade dotter!  


Wilma har blivit sååå stor, hon jollrar som tusan, och hon tycker det är kul när man busar me henne, man får alltid ett jätte stort leende! Älskar det, hela jag smälter! Måste också säga att jag har fått världens finaste och snällaste unge, hon sover redan hela nätterna och hon för i stort sätt aldrig liv av sig, hon sitter och ler och accepterar tillvaron. Är det så här alltid kommer jag vilja skaffa många barn ;)


Jag och Wilma har börjat gå på bvc:café eller träffpunkt för små... där sitter man och leker sjunger osv, och på tisdagar och onsdagar är det babycafé, och det är för det allra minsta, och idag ska vi dit igen vi var där igår! Super trevligt, och på tisdagar har det massage för oss mammor gratis, och när vi får massage passar personalen barnen, lyxigt värre!


Wilma har skaffat sig en snutte, en kanin hon fått av Linns mamma Winnie! Wilma ligger och luktar på den tills hon somnar, hur gulligt som helst!!


Nu ska jag passa på att hoppa in i duschen medans wila vilar en stund, sen ska vi ner på stan med Katja & hennes fina dotter Freja och luncha ihop!



Måste också skriva att min barndomsvän Ida Vinberg har fått arbete här i HBG och hon flyttar hit den 1 oktbober, helt otroligt Ska bli så kul att ha en barndoms vän så nära en nu :)


Ha en fin dag


 

Presentation


Min underbara familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards